Skupina Konica Minolta, Copy General a MHA způsobila tiskovou revoluci u Allianz

Copy General ilustrace divize Data

Mise

Pojišťovna Allianz se rozhodla najít inovativního dodavatele tiskových služeb, který pro ni bude zajišťovat zpracování veškeré klientské korespondence. Kandidát na pozici nového dodavatele musel prokázat, že je schopen se popasovat s více než 3 miliony vytištěných zásilek ročně.

Mezi další požadavky patřila schopnost produkovat dopisy rychle, dle stanovených SLA a také výrazně levněji než dosavadní dodavatel. Dalšími požadavky bylo přinést nové příležitosti pro využití obálek v marketingu a spustit novou produkci nejpozději za 3,5 měsíce.

Řešení

Společnost Copy General navrhla využít pro tisk dopisů plnobarevnou inkoustovou technologii. To z důvodu výrazně nižších provozních nákladů, až patnáctinásobné rychlosti tisku a příznivějšímu dopadu na životní prostředí v porovnání s laserovými tiskárnami.

Navrhované řešení počítalo také s využitím speciálních „wrapovacích“ obálek. Ty přináší převratné možnosti pro marketing. Obálky je totiž možné bez ohledu na jejich plánované množství potisknout marketingovým sdělením. Díky tomu je možné dynamicky měnit obsah a vizuál kampaně a přinést tak novou dimenzi do komunikace s klientem.

Výsledek

Společnost Copy General zvládla zásluhou perfektní spolupráce projektového týmu a oddělení klientské korespondence pojišťovny Allianz celou implementaci a spuštění produkce v plánovaném 3,5 měsíčním termínu.

Již v prosinci 2015 tak mohla pojišťovna naplno využívat barevné i černobílé tisky. Vedle benefitů popsaných v samotném řešení došlo také k zjednodušení skladového hospodářství. Díky efektivnímu nastavení provozu již také není potřeba skartovat nevyužitý materiál, neboť se ho vytiskne přesně jen tolik, kolik je potřeba. Vyjádřeno jazykem peněz, přinesl přechod na inkoustový tisk společnosti Allianz úsporu provozních nákladů ve výši 30 %.

„Přechod tisků k novému dodavateli proběhl hladce a projekt hodnotíme jako velmi úspěšný. Navíc každá naše nová kampaň se nyní může ve velmi krátkém čase a s minimálním úsilím objevit na obálce s běžnou klientskou korespondencí,“ pochvaluje si jednu z výhod wrapovacích obálek Jaroslav Bezus ze společnosti Allianz pojišťovna, a. s.

„Vážím si zájmu o práci s klientskou korespondencí na straně Allianz a úsilí lidí, kteří se s námi na projektu podíleli. V kombinaci se zkušenostmi a inovativním přístupem na naší straně nemohl projekt dopadnout jinak než úspěšně. Věřím, že v krátkém čase způsobíme další příznivé změny.“ uvádí Aleš Klíma za společnost Konica Minolta.

Wrapovací obálky – větší bezpečnost a odemčený potenciál pro marketingovou komunikaci

Přechod na novou inkoustovou tiskovou technologii s sebou přinesl vedle větší rychlosti tisku a finančních úspor také možnost tvorby tzv. wrapovacích obálek. Tato unikátní funkce umožňuje vkládaný dokument zabalit do obálky, která se vyrábí online z kontinuálního pásu předtisknutého papíru.

Bezpečné a přesné párování vloženého produktu a obálky zajištují řídící kódy. Tento přístup k tvorbě obálek s sebou přinesl zcela nové možnosti pro marketingové účely i výrazně bezpečnější posílání důvěrných papírových dokumentů.

Obálka je po svém složení zalepena bezpečným vytvrzeným spojem, takže při jakémkoli pokusu o její otevření nutně dojde k jejímu poškození. Není tak možné například během cesty dopisu k adresátovi do obsahu dokumentu nepozorovaně nahlédnout a následně obálku znovu zalepit.

 

Možnosti využití wrapovacích obálek pro marketing jsou prakticky neomezené. Papír, ze kterého se obálky skládají, je možné libovolným způsobem potisknout a vytvářet například sezónní obálkové kampaně, a to již od velmi malých objemů. Pojišťovna Allianz je první pojišťovnou v České republice, která tuto přelomovou technologii pro komunikaci s klienty využívá. Kampaně, které doposud byly známé pouze z billboardů nebo televize jsou nově vidět na obálkách klientské korespondence.

© 2016 Copy General