Banky utrácejí za rozesílání dopisů stamiliony

Banky utrácejí za rozesílání dopisů stamiliony

 

Banky a pojišťovny zbytečně platí za rozesílání dopisů svým klientům stamiliony korun ročně. Problémem je, že mají velké množství tiskových systémů, které je přitom možné sloučit do jednoho jediného. Jak to víme? Zeptali jsme se 50-ti odborníků na 37 otázek. Zrodil se historicky první průzkum klientské korespondence v České republice.

Proč jsme průzkum dělali?

Dopisy od finančních ústavů jsou dnes jako Šípková Růženka, která se po letech spánku probudila k životu. Zajímalo nás, kdo je probudil a proč.

Dopisy od finančních ústavů byly v posledních 20 letech v našich schránkách jistotou. Objevovaly se s železnou pravidelností a většinou nás svým obsahem moc nepotěšily. Byly nevzhledné, často nesrozumitelné, s velkým talentem pokazit nám náladu na pěkně dlouhou dobu. Co nám finančníci chtěli říci, jsme museli v textu hledat s trpělivostí služebního ohaře. Tak s námi komunikovaly banky a pojišťovny dlouhé roky. Před dvěma lety jsem si všiml malé změny. Některé dopisy v mé schránce se přestaly tvářit kysele a občas jsem i porozuměl tomu, co mi banka chce říci. Hlavně jsem ale po jeho přečtení věděl, co mám udělat. Rozuměl jsem totiž tomu, co ode mne očekávají. A nešlo pouze o jeden případ, podobných dopisů začalo chodit více. To mě zajímalo, a tak jsem se začal pídit po důvodech této změny.

Jak se rodí dopis - první svého druhu

Na rádiu Zet vám povím o analýze a současných i budoucích trendech, které hýbou světem klientské korespondence.  A co víc? Dozvíte se, Jak se rodí dopis, ojedinělá studie první svého druhu na českém trhu. Poslechněte si rozhovor.

© 2017 Copy General